TANDA-TANDA KORANG ADALAH PENCINTA COKLAT TEGAR

12:39 AM Posted In , Edit This 0 Comments »

   1) Hari tanpa coklat adalah seperti siang tanpa matahari.
   2) Hidup tanpa coklat adalah seperti laut yang tidak berair.
   3) Sapa kata coklat banyak kalori, coklatkan asal dari bijik koko.
   4) Mulakan hari dengan coklat, baru ada gaya.
   5) Coklat lagi murah & tak perlu buat appointment dulu.
   6) “Boleh tak bagi coklat, boleh gak makan dari bagi bunga ros”

   p/s : wow..!!coklat mmg sedap...i like it...


Read More

GELENG

12:30 AM Posted In Edit This 0 Comments »


KAT 1 KAWASAN NI TINGGAL SEORANG IBU & ANAKNYA. PADA SUATU HARI SI IBU & ANAKNYA PERGI KE KLINIK UNTUK MEMINTA UBAT KURUSKAN BADAN.

IBU          :  Doktor, anak saya ni terlalu gemuk. Ada tak ubat untuk kuruskan badan?
DOKTOR   :  Tak perlu ubat, puan hanya perlu ajar anak puan menggeleng kepala aje.
IBU          :  Hah, gelengkan kepala? Macam mana tu doktor, sya tak faham?
DOKTOR   :  Bila puan nak beri makan padanya, minta dia geleng kepala.
IBU          :  Hampeh!!


Read More

ADAKAH LELAKI SEMUA SAMA???

8:53 PM Posted In , Edit This 0 Comments »


Ada apa dgn lelaki? Kenapa perempuan perlu b'cinta dgn lelaki? Kepentingan apa yg perempuan dpt kalau mendampingi seorg lelaki?

       Adakah semua lelaki hanya memandang perempuan melalui paras rupa? Paras rupa tidak m'jamin apa2 dlm suatu p'hubungan. Kita ni makin lama makin tua. Kecantikan yg dimiliki & dianugerahkn oleh Tuhan kpd kita pd hari ini hanya sementara saja. Jadi, kita perlulah b'syukur di atas pemberian-Nya. B'syukur itu separuh dr iman.
      Perempuan merupakn kaum yg lemah, kaum yg sepatutnya dijaga,dirawat & dilindungi oleh kaum lelaki. Tetapi,masih wujudkah kaum lelaki yg sedemikian? Mungkin ada, cuma bilangannya t'amat kecil. Buatlah p'timbangan dgn akal yg waras sebelum m'buat sesuatu keputusan. Agar kita tidak menyesal dikemudian hari. Kalau nasi dah jadi bubo,apa boleh buat? Tol tak?
     Perasaan ialah suatu p'kara yg t'amat subjektif & sukar dirungkai. Jgn biarkn hawa nafsu menguasai diri kita. Laksana musnahnya kayu dimakan api yg menyala.
     Kpd kaum lelaki diluar sana, jgnlah anda sewenang-wenangnya m'permainkn perasaan perempuan,jgnlag anda m'jadi seperti org yg bila "habis madu,sepah dibuang" dll yg korg rasa lelaki tak patut buat kat perempuan. Saya tak salahkn lelaki 120% tetapi anda sendiri mau ingat laa...

--> p/s : tak b'kaitan dgn sape2 samada yg idop @ mati. Sape yg makan cili, dia yg terasa  
                pedasnya. Sori k..   


Read More